Biznes i prawo
29 kwietnia 2018

Zszywacz biurowy - jaki wybrać?

Praca w biurze nie obędzie się bez obecności pewnych akcesoriów, które wpływają między innymi na komfort, szybkość oraz skuteczność wykonywania zadań. Bez wątpienia jednym z nich jest zszywacz biurowy, który umożliwia nam łączenie, a tym samym uporządkowanie rozmaitych dokumentów. Mogłoby się wydawać, że zakup tego prostego urządzenia nie wymaga głębszego namysłu. Jednak dostępne na rynku zszywacze biurowe odznaczają się różnymi parametrami, które potrafią znacznie podnieść ich funkcjonalność. Jaki więc warto wybrać?

Zszywacz biurowy a komfort pracy

Gdyby ktoś kilkanaście lat temu zapytał o przybór biurowy, bez którego niemożliwa jest codzienna praca, wybór z pewnością padłby na długopis. Współcześnie długopisy służą zazwyczaj do składania pojedynczych podpisów, gdyż większość dotychczasowych ich zadań wykonują komputery. Dlatego można dojść do wniosku, że obecnie jednym z niezastąpionych akcesoriów biurowych jest zszywacz, umożliwiający połączenie w jedną część kilku lub kilkadziesiąt kartek.

Jest to niezwykle ważne m.in. w trakcie tworzenia projektu lub dokumentacji działań, kiedy absolutnie nie może dojść do zgubienia żadnej z ich części. Wiele osób wychodzi z założenia, że wybór odpowiedniego zszywacza biurowego to nic trudnego. Wszystkie z dostępnych na rynku modeli wyglądają do siebie podobnie, a więc instynktownie zakładamy, że niosą ze sobą podobne funkcje. Jednak ten niepozorny przyrząd musi spełniać dwa istotne warunki: funkcjonalność oraz komfort użytkowania. Zobacz dostępne zszywacze na stronie sklepu https://alibiuro.pl/pl/c/Zszywacz-biurowy/91

Zszywacz biurowy - duży czy mały?

Rozmiar zszywacza wpływa m.in. na to, ile jednocześnie kartek papieru możemy ze sobą połączyć. Dlatego do pracy w biurze zaleca się zakup większych akcesoriów tego typu, gdyż niejednokrotnie istnieje potrzeba spięcia dokumentu liczącego nawet do 100 stron. Zszywacz biurowy duży posiada możliwość umieszczania zszywek o różnych rozmiarach, dlatego jest dostosowany do łączenia plików o rozmaitych objętościach.

Ponadto, dzięki swoim większym wymiarom, pozwala jednocześnie na przechowywanie sporej ilości zszywek, co przekłada się na wygodę w trakcie jego użytkowania. Nie należy jednak zapominać, że równie istotnym aspektem jest solidność wykonania urządzenia. Najlepiej stawiać na akcesoria wykonane z metalu, wyposażone w taki mechanizm, który zapobiegać będzie zacinaniu się zszywek.

zszywacz

Zszywacz biurowy długoramienny

Ze względu na głębokość zszywania, wyróżniamy zszywacze standardowe oraz długoramienne. Pierwsze z nich mogą uzyskać głębokość od 2 do 10 cm, natomiast drugie nawet do 30 cm. Oczywiście drugi rodzaj sprawdza się do wykonywania bardziej zaawansowanych działań i przydaje się w biurach, prowadzących szczegółową dokumentację.

Zszywacz biurowy długoramienny posiada opcję regulowania głębokości wsunięcia kartek, a więc ustanawiania odpowiednich marginesów. Warto stawiać na akcesoria, wyposażone w praktyczną podziałkę, ułatwiającą wybór zszywek o właściwym rozmiarze. Ponadto zszywacz biurowy, dzięki długiemu ramieniu znacznie ułatwia pracę, gdyż ogranicza zużycie siły, niezbędnej do połączenia kilkudziesięciu kartek.

Zszywacz biurowy - cena

Obecnie w sprzedaży dostępnych jest wiele rodzajów zszywaczy biurowych, różniących się od siebie nie tylko parametrami, ale co za tym idzie: ceną. Koszt zakupu tego akcesorium biurowego może wahać się od kilku do nawet kilkudziesięciu złotych. Oczywiście, im więcej funkcji zszywacz biurowy posiada, tym proporcjonalnie zwiększa się jego cena.

Polecamy również: Papier ksero w sklepie internetowym Lobos >>

Najdroższe akcesoria tego typu przeznaczone są do wykonywania bardziej specjalistycznych zadań. Nie tylko umożliwiają spięcie większej ilości kartek, bez uciążliwego siłowania się z zszywaczem, ale dzięki wykonaniu z wysokiej jakości, solidnych materiałów, służą swoją użytecznością przez wiele lat.

Nie oznacza to jednak, że musimy kupować zszywacz biurowy po możliwie najwyższej cenie. Jeśli na co dzień nie ma konieczności zszywania obszernych dokumentów, tworzenia wąskich marginesów oraz korzystania z zszywek o różnych rozmiarach, zdecydowanie możemy postawić na nieco tańszy przyrząd biurowy. Nie zaleca się jednak wybierania akcesoriów tego typu po najniższej cenie, ze względu na ich częste zacinanie się mechanizmu, które niejednokrotnie uniemożliwia spełnianie ich zasadniczej funkcji.    

Redakcja
lokalna.com.pl

Zobacz

26 kwietnia 2018

Jak w kilka minut zostać kredytodawcą?

​ Niektórym wydaje się, że tylko banki i instytucje pozabankowe mogą zostać...
17 kwietnia 2018

10 czynników kształtowania ceny złota

Cena złota za gram czy cena w złota w skupie - koszta inwestycji w ten kruszec mogą ulegać...
1 marca 2018

W jaki sposób buduje się zdolność kredytową?

​ Zdolność kredytową warto budować, biorąc niewielkie kredyty i spłacając je regularnie...