Najnowsze artykuły

Promocje na Walentynki - akcesoria mobilne

Walentynki to wyjątkowy czas roku, który kojarzy się nie tylko z romantycznymi gestami i kwiatami, ale także z możliwością sprawienia miłej...

Czytaj Więcej

Co to jest etykieta zwrotna i jak ją wygenerować?

Prowadzenie sklepu internetowego ma wiele zalet. E-handel pozwala sprzedawcom przyjmować zamówienia o dowolnej porze, a dzięki odpowiednim działaniom promocyjnym mogą oni bez trudu docierać do klientów nawet z odległych krajów. Sprzedaż wysyłkowa może być jednak nieco kłopotliwa, jeśli chodzi o procedurę dokonywania zwrotu. To właśnie w takim przypadku przydaje się etykieta zwrotna. Czym ona dokładnie jest?

Do czego przydaje się etykieta zwrotna?

Z pojęciem etykiety zwrotnej niejednokrotnie mogły spotkać się osoby, które dokonywały kiedyś zwrotu rzeczy zakupionej na odległość. Jeśli zamówiony towar nie spodobał się klientowi i chce on odesłać go z powrotem do sklepu, musi ponownie nadać paczkę z niechcianym produktem. Etykiety zwrotne pozwalają na dokonywanie zwrotów towarów bez konieczności tworzenia i opłacania nowej przesyłki.

Wystarczy, że klient naklei taką etykietę na paczkę, a następnie nada przesyłkę w punkcie lub u kuriera. W przypadku niektórych przewoźników, na przykład DHL Parcel, opcja ta jest dla klienta darmowa, jeżeli sprzedający zdecyduje o przekazaniu kupującemu etykiety zwrotnej.

Jak wygenerować etykietę zwrotną?

Każdy przewoźnik ma nieco inną procedurę generowania etykiet zwrotnych. Jeżeli udostępnia swoim klientom biznesowym cyfrowe narzędzia do zarządzania przesyłkami, prawdopodobnie to wśród nich można znaleźć odpowiednią opcję. Tak utworzona elektroniczna etykieta zwrotna może zostać wysłana do klienta pocztą elektroniczną jako załącznik lub wydrukowana, a następnie włożona do paczki z zamówieniem. Jeśli przewoźnik umożliwia skorzystanie z obu tych opcji, sprzedawca może sam wybrać sposób przekazania etykiety kupującemu.

Jak nadać przesyłkę zwrotną?

By odsyłany towar mógł wrócić do nadawcy bezpiecznie i bez uszkodzeń, musi zostać odpowiednio spakowany. Dobrym pomysłem może więc być poinformowanie konsumenta na temat tego, jak przygotować przesyłkę zwrotną. O czym więc należy pamiętać? Najważniejsze jest zabezpieczenie przedmiotu w taki sposób, by uchronić go przed wstrząsami i obiciami. W tym celu można wykorzystać styropian, folię bąbelkową, lub – jeśli produktów jest więcej – przegródki, które oddzielą od siebie poszczególne części przesyłki.

Jeżeli klient ma użyć tego samego opakowania, w którym otrzymał zamówienie, musi pamiętać o zdjęciu z niego poprzedniej etykiety. Powinien również zwrócić uwagę na stan opakowania. Jeśli znajdują się na nim wgniecenia, pęknięcia lub rozdarcia, konieczne będzie wykorzystanie nowego pudełka. Umieszczając w środku zwracany towar, należy pamiętać o odizolowaniu go od ścianek opakowania (na przykład przy pomocy wypełniacza). Dzięki temu można zapobiec przemieszczaniu się produktu wewnątrz przesyłki i zmniejszyć ryzyko wystąpienia obić. Do spakowanej przesyłki należy przykleić etykietę zwrotną.

Jak wybrać przewoźnika, który dostarczy zwroty?

Prowadzisz sklep internetowy i wysyłasz produkty do klientów? Musisz liczyć się z tym, że niektórzy klienci będą chcieli odesłać zakupiony towar. By maksymalnie uprościć sobie tę procedurę i uniknąć zbędnych formalności, warto nawiązać współpracę z przewoźnikiem oferującym łatwe nadawanie przesyłki zwrotnej. Oprócz ceny wygenerowania etykiety zwrotnej zwróć także uwagę na:

  • dostępne sposoby nadania przesyłki zwrotnej,
  • obszar, w którym dostępna jest usługa,
  • czas, w jakim klient może dokonać zwrotu,
  • obecność możliwości śledzenia drogi przesyłki dla Ciebie i Twoich klientów,
  • maksymalne parametry zwracanej paczki,
  • opinie odbiorców dotyczące danego przewoźnika lub konkretnej usługi.

Zwroty międzynarodowe – na co zwrócić uwagę?

Wysyłasz towary klientom z zagranicy i chcesz zapewnić im bezproblemowe zwroty przesyłek? Nawiąż współpracę z przewoźnikiem, który może poszczycić się wieloletnim doświadczeniem w działalności na międzynarodową skalę. Wybierając ofertę, sprawdź, dla jakich konkretnie państw dostępne są zwroty przesyłek i w jaki sposób Twoi klienci będą mogli nadać paczkę z odsyłanym towarem. Upewnij się również, że narzucone przez firmę kurierską limity wagowe i wymiarowe dla przesyłek umożliwiają odesłanie Twoich produktów w ramach wybranej oferty.

Artykuł partnera

Komentarze (0)

Zostaw komentarz