Najnowsze artykuły

Promocje na Walentynki - akcesoria mobilne

Walentynki to wyjątkowy czas roku, który kojarzy się nie tylko z romantycznymi gestami i kwiatami, ale także z możliwością sprawienia miłej...

Czytaj Więcej

Zdjęcia obrotowe - nowy wymiar fotografii produktowej

Pierwsze na świecie zdjęcie zostało wykonane we Francji w 1826 roku. Był to widok z okna pokoju. Niewątpliwie był to przełomowy moment w historii ludzkości, dzięki któremu udało się zapisać obraz. Obecnie robienie zdjęć na nikim nie robi wrażenia. Zdjęcia roimy w podróży, podczas imprez rodzinnych, koncertów. Dzięki temu możemy uwiecznić ważne momenty w naszym życiu i później do nich wracać. Fotografia stała się także bardzo ważnym narzędziem reklamowym, a jak wiadomo reklama jest dźwignią handlu. Czym zatem jest fotografia reklamowa? 

Fotografia reklamowa – co to jest?

Pod pojęciem fotografii reklamowej rozumiane są zdjęcia wykonane w celu sprzedania przedstawionych produktów. Nie każde zdjęcie butów będzie się jednak nadawało do gazetki reklamowej. Istotne jest, aby takie zdjęcia przedstawiały wyrób w jak najbardziej korzystny sposób, co ma zachęcić potencjalnych klientów do nabycia dokładnie tego przedmiotu. Większość z nas jest wzrokowcami, dlatego zdjęcia reklamowe mają ogromny wpływ na naszą świadomość. W związku z tym kluczowe jest, aby fotografia reklamowa została wykonana na najwyższym poziomie. 

Obecnie możemy spotkać się kilkoma rodzajami zdjęć produktowych. Są to między packshoty, czyli proste zdjęcia produktów z cieniowym oświetleniem na jednolitym tle. Dodatkowo mają efekty odbicia oraz refleksów. Wśród milionów fotografii w Internecie można wyróżnić również fotografie bezcieniowe, które przedstawiają produkt na całkowicie białym tle. Są też zdjęcia kreatywne, które mają przedstawić wyroby w ciekawy, często niekonwencjonalny sposób. 

Przez ostatnie kilka lat można zauważyć wzrost zainteresowania nową formą fotografii produktowej, jaką są zdjęcia obrotowe, inaczej zwane także fotografią 360. 

fotografia obrotowa

Fotografia obrotowa – z czym to się je?

Zdjęcia obrotowe prezentują produkt z wielu różnych perspektyw. Z reguły są wyposażone w dotykową opcję 3D, dzięki czemu klient może dokładnie obejrzeć fotografowany produkt z każdej strony. Liczba osób, które kupują przedmioty za pomocą Internetu wzrasta. Dlatego firmy starają się zainwestować w nowe sposoby pokazywania wyrobów. Prezentacje obrotowe 360 są obecnie standardem nowoczesnego e-commerce. 

Zamawiając taką prezentację, warto zwrócić szczególną uwagę na jakość zdjęć. Istotne jest, aby było one ostre. Fotografia powinna też  dobrze odwzorowywać kolor produktu. Wśród wielu ofert, jakie znajdziemy w sieci, ciężko jest przyciągnąć uwagę czymś innowacyjnym. Niezależnie od tego, co chcemy sprzedać, musi to wyglądać zachęcająco. Ciężko kupić produkt, który ma złe zdjęcie i zwyczajnie nie widać szczegółów. Dlatego przedsiębiorstwa decydują się na inwestycję w dobre zdjęcia obrotowe. W ten sposób klienci jednym kliknięciem zmieniają ustawienie produktu. Przedmioty są fotografowane najczęściej z lewej i prawej strony, z góry i z dołu. Przy większych produktach wykonuje się dodatkowe ujęcia, które pozwolą na przedstawienie istotnych detali. 

Fotografia obrotowa jest niewątpliwe najwygodniejszą formą przedstawiania produktów. 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz