Najnowsze artykuły

Chcesz wziąć kredyt na samochód...

Samochód czy jakikolwiek inny pojazd mechaniczny to dzisiaj podstawa. Ułatwia codzienne funkcjonowanie, umożliwia szybkie przemieszczanie się. W wielu...

Czytaj Więcej
Zegarek – jak wybrać?
19 listopada 2019
Zgodne z prawem oznakowanie...
29 października 2019

Jak nie zniechęcić się do ćwiczeń

Słaba kondycja, kontuzje czy zakwasy - każdy powód jest dobry, aby zrezygnować z aktywności fizycznej i regularnych ćwiczeń. Jak zatem nie zniechęcić się do ćwiczeń i jak czerpać przyjemność i satysfakcję z godzin spędzonych na siłowni czy basenie?

Próbuj wszystkiego

Tak naprawdę, dopóki nie spróbuje się wszystkiego, trudno dowiedzieć się, który rodzaj aktywność jest dla nas najlepszy. Na początek warto powrócić do ćwiczeń znanych jeszcze z lekcji wychowania fizycznego. Jogging może być doskonałym rozwiązaniem, podobnie zresztą jak rower. Warto ćwiczyć wraz z instruktorami w internecie i zobaczyć, czy taki rodzaj ćwiczeń się w danej sytuacji sprawdza. Po jakimś czasie można dojść do wniosku, jaką aktywność się najbardziej lubi.

Odpoczywaj

Oczywiście w tym przypadku podstawą jest odpowiednia regeneracja. Nie wolno od razu rzucać się na głęboką wodę. Jeśli stawia się od razu na cel codzienny, kilkukilometrowy jogging czy godzinę ćwiczeń, to bardzo szybko można się do ćwiczeń zniechęcić. Organizm, zwłaszcza ten niezbyt dobrze wytrenowany, potrzebuje odpoczynku i regeneracji. Na początku można ćwiczyć co dwa dni. Dopiero potem można stopniowo zwiększać częstotliwość ćwiczeń.

Rozgrzewka przed treningiem

Pamiętaj o rozgrzewce

Oczywiście to kontuzja jest elementem, którego wiele osób się obawia podczas ćwiczeń. Bez względu na to czy jest to poważne skręcenie, czy tylko naciągnięcie, eliminuje ona na jakiś czas z ćwiczeń i aktywności. Jednak wielu kontuzji można uniknąć, poprzez odpowiednią rozgrzewkę. Kilkanaście minut rozruchu i rozciągania sprawia, że mięśnie wytrzymają większy wysiłek.

Szukaj alternatyw

Czasami pojawiają się też przeszkody na drodze do codziennego trenowania np. opady deszczu itd. Kiedy na zewnątrz jest zimno i deszczowo, ciężko jest wielu osobom zmotywować do  ćwiczeń, zwłaszcza tych na świeżym powietrzu. Tymczasem już po kilku dniach przerwy, trudno jest z powrotem do ćwiczeń wrócić.Zamiast tego pojawia się chęć skończenia z aktywnością fizyczną. Dlatego zamiast narzekać na kiepską pogodę, lepiej jest poszukać rozwiązań alternatywnych. w domu przecież również można się porozciągać i poćwiczyć. Można też zainwestować w rowerek stacjonarny. Wprawdzie nie zastąpi to treningu na świeżym powietrzu, ale zawsze jest jakąś formą ćwiczeń. Warto o ty pamiętać, w trudnych chwilach np. zimą.