Najnowsze artykuły

Okulary progresywne - dla kogo są...

Masz problemy z gorszym widzeniem z bliska, co zmusza Cię do korzystania z okularów w czasie pracy przy komputerze lub czytania książki? Przydatność...

Czytaj Więcej

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Internet staje się obecnie jednym z najważniejszych źródeł informacji. Każdego dnia z sieci korzystają miliony osób, które poszukują rozrywki, robią zakupy, czytają najświeższe wiadomości z kraju, ale też starają się znaleźć dobrych usługodawców. Nic więc dziwnego, że każdy właściciel strony internetowej, pragnie się przebić ze swoją treścią do jak największej liczby internautów. Nie jest to łatwe, ale dzięki sprawnemu pozycjonowaniu stron staje się możliwe. Na czym zatem polega cały ten proces?

Pozycjonowanie stron -  co to takiego?

Pozycjonowanie stron internetowych to ogół działań podejmowanych przez właściciela strony lub zatrudnioną przez niego agencję, które mają zwiększyć jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Każdy użytkownik sieci, gdy chce znaleźć określony produkt lub usługę, wpisuje jakieś frazy z nimi związane, na przykład eleganckie spodnie damskie. Działania podejmowane w ramach pozycjonowania mają zatem sprawić, aby po wpisaniu takich fraz kluczowych dla prowadzonego przez nas biznesu, adres naszej strony internetowej pojawił się na jak najwyższej pozycji w wynikach jakie pokazuje wyszukiwarka. Cały ten proces z pewnością nie jest prosty, jednak efekty mogą realnie wpłynąć na wzrost liczby użytkowników odwiedzających naszą stronę.

Pozycjonowanie stron - jakie działania obejmuje?

Niezależnie od tego czy sami chcemy zająć się "promowaniem" naszej strony internetowej, czy też decydujemy się na zatrudnienie specjalistów, pierwszym krokiem na drodze do sukcesu jest określenie odpowiednich słów kluczowych. Są to słowa lub całe frazy, które nasi potencjalni klienci najczęściej wpisują w wyszukiwarce w celu znalezienie określonych produktów lub usług. Oczywiście istnieją odpowiednie narzędzia, które pomogą nam wyodrębnić najpopularniejsze frazy kluczowe w ramach naszych zainteresowań. 

Kiedy mamy już bazę najważniejszych dla nas słów kluczowych można rozpocząć pozycjonowanie strony. Chodzi tutaj między innymi o jej optymalizację pod kątem technicznym, co jest bardzo ważne. Następnie należy zadbać o odpowiedni content marketing, czyli stworzenie wartościowych treści, które będą przyjazne czytelnikowi, ale jednocześnie będą zawierały jak najwięcej istotnych dla nas słów kluczowych. Do działań pozytywnie wpływających na pozycję stronę w wynikach wyszukiwania należy także na przykład budowanie wartościowych linków, które do niej kierują. Oczywiście pierwszą poprzeczką z jaką trzeba się zmierzyć jest wskoczenie na pierwszą stronę wyników. Idealnie jednak, gdy znajdziemy się już w pierwszej trójce. 

Pozycjonowanie stron - na własną rękę czy z pomocą specjalisty?

Jeśli choć trochę znamy "zaplecze" mechanizmów rządzących internetem, możemy spróbować wypromować swoją stronę na własną rękę. Wystarczy tylko nieco pracy, aby skutecznie zadbać o jej dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania. Trzeba jednak pamiętać, że w większości przypadków jest to proces bardzo żmudny i zajmujący sporo czasu. A przecież w biznesie czas to pieniądz. Często więc zamiast skupić się na jego rozwoju, musimy spędzać długi godziny nad szlifowaniem pozycji naszej strony internetowej.

Warto więc zastanowić się nad możliwością skorzystania z pomocy agencji SEO lub choćby narzędzi, które skutecznie wspierają działania obejmujące pozycjonowanie stron internetowych. Pieniądze wydane na takie rozwiązania wcale nie muszą być zmarnowane. Może się bowiem okazać, że efekty będą na tyle zadowalające, iż nasz biznes zacznie generować znacznie lepsze zyski.

Więcej...